åttonde december.

Igår var jag ute på Koster en sväng,
det var öppet hus på Naturum (Kosterhavets
Nationalparks utställningslokal).
Färjeturen ut tog en timme, och det var isläggning
och riktigt tjock dimma ute på sjön.
Trots att de navigerar via lod känns det oroligt
att föra fram en stor båt och inte ens se en meter
framför sig. Man vet liksom inte vad som väntar.
Var i alla fall skönt att komma bort från stan en stund,
det är ett helt annat lugn ute på ön.

Nu vore det trevligt med hemgång.
Jag och Linda ska ha myskväll senare.
Hon har kokat knäck och glögg, och jag har bakat
en julkaka med lingon och massa goda kryddor.

Hockeyvinst igår mot Luleå med 4-1.
Det satt fint efter fem raka förluster.
Idag har jag en tjusig tröja på mig, trots
att vi inte bör ha någon form av reklam
på oss på jobbet. Men man får ju prioritera :)

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus