nittonde februari.

Idag är det en trivsam dag på tidningen.
En del är lediga, andra är ute på heldagsjobb.
I förrgår gjorde jag en långintervju med kultur- och fritidschefen
i Tanum. Det blev ett bra samtal, vi skrattade mycket och
det hela kändes mer som en vänskapsrelation än som en intervju.
Det är så jag vill ha det.
Jag blir alltid imponerad över människor som överhuvudtaget
vill berätta något för mig,  som vågar öppna sig. 
De lägger sin åsikt och sitt förtroende i min hand.
Utan att ens få läsa slutprodukten innan den går i tryck.
Det skulle jag aldrig utsätta mig för.

Jag sitter och skriver på personporträttet.
En huvudartikel och två biartiklar kommer det bli.
Det är fint att ibland få gå ifrån den rena nyhetsjournalistiken,
och skriva mer fri prosa. 

Igår var jag ledig eftersom jag har reporterjour nu i helgen.
Låg nerbäddad och tittade på repriser från nattens OS-sändningar.
Damkronorna förlorade mot Kanada med 1-13. 
Maria Rooths besvikna ögon genom hjälmgallret.
Semifinal om några dagar. Hoppas.

Snart är det Winter Word Festival i Strömstad.
Författare som Katarina Wennstam, Maria Sveland 
och Björn Ranelid kommer. Det blir fint.
Speciellt Katarina Wennstam.

Men finast blir det när Franny och Raffe
kommer och hälsar på om några veckor.
Fotboll, hockey, umgänge, kramar.
Och framförallt en känsla över att höra ihop med någon.

Ska på ett kvällsjobb senare.
Dags för Tanum Hyllar, en gala där det delas ut pris
till förra årets kommunala insatser.
Ska dit och ta lite bilder på allt mingel.
Ett exempel på den mer negativa sidan av mitt jobb.

Jag var bara inte gjord för mingel.  

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus