tjugotredje februari.

Än en gång faller snö över Strömstads gator.
Jag har inga problem med det.
Så länge bilen startar på morgonen
och så länge trottoarerna erbjuder drägliga promenader.
Jag har gärna vinter. Allt är bättre förutom sommaren.

På fredag är jag ledig eftersom jag jobbat helg.
Åker hem på torsdag kväll. Fint.
Monica hade en önskan om långpromenad
i helgen, och sedan varm kakao och bullar ute.
Det låter som en bra idé, det var länge sedan vi majade (=picknickade).

Igår var jag så trött efter jobbet, så jag kikade runt i
lite butiker och unnade mig nya handdukar, badlakan, sängkläder mm.
Nu är det bara den där lägenheten som fattas.
Men den kommer nog i samma veva som helvetet fryser till is.
Eller som när Cattis hämtar sina saker på Sörängen.

Idag; diskussion på kafferasten om damhockey ska få tillhöra OS eller inte.
"De har ju ingen chans till vinst eftersom de aldrig kommer upp
i samma nivå som Kanada och USA".
Jag gick i taket direkt.
Alla kan komma upp i samma nivå som Kanada och USA
så länge det tillsätts resurser. Mer pengar, mer träningsmöjligheter.
Kanada har alltid varit en hockeynation, det har inte Sverige.
Vi ligger lite efter, men med rätt hjälp så har vi stora möjligheter.
Jag blir så trött.

Bokrea om några dagar. Men som vanligt är det väl bara
dåligt skrivna deckare som reas ut.
Jag vill köpa klassiker, både inom skönlitteraturen och äventyrsgenren.
Historia. Poesi. Geografi. Reportage. Journalistik.
Jag vill ha många böcker. Det är bland det bästa som finns.

Den här veckan är det sportlov i Strömstad och Tanum.
Imorgon ska jag på judokurs för lågstadiebarn och senare
i veckan blir det sagoverkstad, stuntskola och utbildning i mangateckning.
Det är ett privilegium att få inblick i så många olika saker. Gratis.

Idag flyttar Franny ifrån Gammelgården. Äntligen.
Det är en plats man inte ska vistas på för länge.
Då går man under. 

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus