tjugoandre juni.

Ska strax ta mitt pick och pack och bege mig.
Idag blir det ingen övertid.
Tänkte cykla hem och tvätta lakan, diska och storstäda.
Känner mig nästan lite pepp.

Igår sorterade jag böcker i bokhyllan,
och fick lite ångest över allt jag inte hunnit läsa,
alla skildringar jag går miste om för att jag inte har tid.
Dessutom kom chefredaktören fram idag och lånade
mig två böcker som hon tipsat om tidigare. 
Jag längtar till semestern. Då ska jag frossa.

Franny och delar av hennes familj kommer imorgon.
Ska bli fint att återse dem. Hinner bara träffa dem 
över en middag pga jobb, men det är bättre än inget.

Håller på att styra upp lite midsommarplaner. 
Står fortfarande och stampar på noll. 
Kan ju bero på all den här aktivitetshysterin. 
Det är roligare att dra fingret utmed kartan och 
pricka av alla små ställen och samhällen vi måste
åka till i sommar, allt jag måste visa för Franny.
Klädesholmen. Käringön. Marstrand. Gullholmen. 
Väderöarna. Saltö. Ängön. Koster. Grundsund. Slussen.
Och så vidare.

Jag har rotat fram Winnerbäcks demoskivor.
När man väntar mirakel. Åh, herregud.
Varför kan inte jag skriva så.





Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus