nittonde mars.

En arbetsvecka till ända. Nu väntar helgjour.
Ska bli fint, jag tycker om att jobba helg och lägga
upp dagarna efter eget tycke. Under lördag blir det
bland annat cuphockey, bandintervju och kyrkokonsert.
Söndagen bjuder på ridtävling och konståkning.
Än så länge. Det är alltid roligt om någon ringer in tips.

Idag har jag varit på en konsert på Musikskolan,
där lärarna stod för uppvisningen och gjorde egna
tolkningar av filmmusik. När det inledande plinket till
Harry Potter hördes och en trollkarl smög runt bland
publiken fick jag gåshud. Det kan bli tal om ett mindre
HP-marathon ikväll.

Har ringt på en lägenhet idag. Men jag hoppas inte.
För då skiter det sig bara.
Hellre en realistisk pessimist än en naiv optimist.
Men jag blir snart galen om jag inte får packa upp
och omges av mina böcker och skivor. 

Nu ska jag och Linda ta ledigt resten av eftermiddagen
för att börja städa, målartvätta, maskeringstejpa och spackla
våra skrivarbås. På söndag inträffar stora målaredagen.
Pop och intern humor medtages.

Bjuder på några bilder från gårdagen.
Vi gick som sagt loss i färgaffären och kom hem med
bland annat ett elementpensel/tandborste...


Someone goes mad...


Linda, även kallad Hästen numera :)


Dick kom tyvärr inte heller undan tandborsten.

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus