tjugonde mars.

Och i bilen hem från en sen kvällstimme i Grebbestad,
lyssnar jag på radion och slutspelshockeyn.
Och det är utjämnat i matcher mellan Djurgården och Brynäs.
Förlust med 1-2 idag, och vi måste ta hem det här nu.
Och jag är lite avundsjuk på lillebror som var på plats.
Läser på hemsidan att röda tröjor delades ut och att
klacken gjorde ett enormt supporterjobb.
Jag hade också velat känna stämningen på Hovet.

Annars; hektisk dag. Har inte hunnit skriva något än,
bara flängt runt och gjort intervjuer och samlat material.
Hängde på ett punkrockband till deras replokal och
pratade lite framtid och influenser. Klapp på dem pojkarna.
Stuprör och sönderslitna converse.
Och en av dem strök den andre över en bar gåshudsarm.
Och det är sådant jag inte riktigt står ut med.
Ett lätt ha-begär gror sig starkare.

Det här lyssnar jag på ikväll: http://www.youtube.com/watch?v=8mnf7hzviEM

Nu ska jag redigera dagens mängd av bilder
och sedan spackla klart väggarna inför målning imorgon.


Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus