fjärde november.

Har nyss varit hemma och ätit.
Åt snabbt, och sedan tog jag siesta. Höll på att somna,
och fick kämpa för att komma upp ur sängen och åka 
tillbaka till redaktionen. 

Det börjar bli dags att titta igenom Harry-filmerna nu.
Hade tänkt börja igår, men då lade jag tiden på en totalsanering.
Kroppspeeling, hårinpackning, fotbad, nagellackning osv.
Kändes gött att krypa ner i nybäddat.
Pratade lite med Oskar. Saknar honom ständigt.

- - -

Stampen, den stora mediekoncern som bland annat
Strömstads Tidning ingår i, verkar nu för ett aktivt
miljöarbete. För oss vanliga dödliga innebär det
en intern miljöutbildning som vi gör via intranätet.

"Utbildningen som du gör vid din dator tar cirka 30 minuter
och är beroende av att ljudet är påslaget.
Sitter du i kontorslandskap finns hörlurar att låna i receptionen om det behövs."

En monoton speakerröst mal i en halvtimme
om diffusa mål, och känslan av ett Va? är konstant närvarande.
Tveksamt om jag har upplevt ett larvigare test.
Dock måste jag nog fira lite här snart, för jag vart godkänd,
och fick alla rätt. Oh! Det här kan vara något att lägga till i sitt CV.



Kommentarer

Fan, är det inte november? Jag pallar inte en oktober till!

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus