tredje november.

Imorse när jag gick igenom gårdagens mail
hittade jag "Idag har du ignorerat mig hela dagen,
ditt lilla helvete"
. En kärleksförklaring så god som någon, haha.

Nu har jag jobbat åtta dar i sträck, är ledig först till helgen.
Jag håller på att somna. Om det beror på de många arbetsdagarna
eller på texten nedan som jag håller på att skriva, går antagligen
på ett ut.

"Tanums Kommunfullmäktige har haft ett första möte, där de nyvalda
ledamöterna fick presentera sig. Vid sammanträdet valdes också
valberedning för kommande mandatperiod, samt nytt presidium".

Häromdagen åt jag lunch med R. Det gick fint och var trevligt.
Klapp. Men det är mycket att ta med i beräkningen; en 4-årig son,
en pågående skilsmässa där frun fortfarande bor kvar, samt en far
som sitter i Tanumsfullmäktige.
Jomen, så att, jag tycker att det låter som om vi kör...

Igår var jag i Hamburgsund hela dagen på olika reportage.
Var bland annat hemma hos en historieberättare.
Intervjun genomfördes på grov bohuslänska, med flera koppar svart
och ett öronbedövande regn mot det inglasade verandataket.
Varför klaga på långa arbetsdagar när jag får vara med om sådant?
Otacksamhet kallas det.

Jag och Linda hade bestämt oss för att stanna kvar på redaktionen
efter jobbet och pyssla, hänga upp lite tavlor och sådant.
Men allt blir så svårt när Den Totala Lamheten sätter klorna i en.
Så vi gick till Kontoret och åt middag, och sedan vidare till Biblioteket
för att lyssna på en man som berättade spökhistorier. Myschigt.


Foto: Linda, Bubblebloom.blogg.se

Kommentarer

  • Fran
  • 2010-11-03

Idag har du också ignorerat mig hela dagen, ditt pyttelilla helvete!

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus