fjärde oktober.

Fin morgonstart.
Jag lyssnar på Beatles Eight days a week,
dricker kaffe och skriver om ju-jutsu. (Hej Wikipedia!).
Det spöregnar ute.
På redaktionen rör sig alla måndagssömnigt.
Jag tar paus och läser om Håkan i DN Kultursöndag.

Om eftermiddagarna har det börjat blåsa från sjön.
Som jag har väntat. Det är rent och friskt.
Jag har börjat med vantar, men behöver fortfarande
ingen jacka.
Ikväll är det skrivarkurs.

Djurgården vann fotbollsderbyt mot AIK,
och chefredaktören sa nyss grattis.
Jag har börjat läsa Twilight-böckerna.
Bara för att. Det är en känsla som griper tag,
något litet som jag inte kan sätta fingret på.
I övrigt är de relativt lättsamma.

Besök hos en ju-jutsuklubb igår kväll alltså.
När de började prata regler med japanska termer
satte jag pefingret i vädret. Hej, men nej.
Sedan fick jag öva örfilar på gruppledaren.
När han skulle visa på mig, lite löst, gjorde det ont.
Nähä, men då ska väl jag bege mig...


Kommentarer

Jag har hemtenta. Fruktansvärd sådan. Och halsfluss, men det blev plötsligt ett väldigt litet problem i jämförelse.



Läste 1,5 Twilight-bok i somras, sen betedde sig Edward som ett svin och då orkade jag inte längre. Han är alldeles för mänsklig, den där vampyren.



Vantar först nu? Det har jag ju använt i en månad. Vad är det med vädret där uppe i norr? Jag emigrerar snart.

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus