trettioförste oktober.

Sista texten är inlämnad och jag ska strax gå hem från jobbet.
Det har varit en bra vecka. Jag har fyllts av fina känslor.
Häromkvällen såg jag ett festivalprogram från sommarens Way Out West.
Håkans legendariska konsert, då han spelade Känn ingen sorg-skivan.
Från början till slut. Varken mer eller mindre.
Jag hade ingen möjlighet att vara där, men jag minns att jag tänkte,
när jag såg programmet "hoppas att Elsa var där och upplevde magin".
Flera timmar efteråt fick jag ett meddelande från Elsa.
I tillståndet mellan vaket och sovande hann jag uppfatta texten.
Sedan föll jag in i någon slags trygg glädje.


November närmar sig. Om kvällarna är det Harry Potter-himmel ute.
Som något slags uppladdning.
Det är så nära nu, den där känslan, den där spänningen.
Hur gåshuden etableras då den bekanta vinjetten hörs runtom i biografen.
Och jag vet inte hur många gånger jag kommer att skynda mig
ner för Karlsgatan, för att ännu en gång, vilken i ordningen vet jag inte,
sjunka ner i en fåtölj och se första delen av den sjunde filmen.
På varsitt håll kommer vi att se den.

Jobbat helg. Igår var jag ute på en del tillställningar.
Marknad. Räkakademiens årsfest. Poolparty. Handboll. Konst.
Idag har jag ätit långfrukost och läst reportage i SvD.
Skrivit artiklar och lyssnat på Svensktoppen i bakgrunden.
En fin söndag. Nedan följer ett antal bilder från veckan.












Kommentarer

Får du vara med om magin som kommer utspela sig på lördag? :)

  • Frannü
  • 2010-11-01

Åååh, Harry! Kommer ihåg vinjetten i sexan, man bara anade musiken liksom. Gåshud från topp till tå! Och jag tror sjuan kommer bli en grym höjdare, båda två. :P Jag tänker på det flera gånger om dagen, snartsnartsnart! Ikväll ska vi se Fenixorden, Sirius <3

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus