nittonde maj.

Nu har jag och Linda varit ute och ätit lunch.
Och pratat om hemtrakter, paddling, dikter och hallongrottor.
Efteråt promenerade vi Stadsparken-Badhusgatan-Södra Hamngatan.
Och kulingen blåste hårthårt och tog med sig
luggen all världens väg.
Och sedan huvudvärk och in med en Ipren,
och nu behöver jag bara joxa runt tabletten drygt tio sekunder
innan jag kan svälja.

Nu går timmarna och efter jobbet ska jag åka ut till
terrängspåret. Var där häromdagen med Linda.
Medan hon sprang (vansinne) gick jag en rask runda
på drygt fyra kilometer. I kuperad mark.
Det kändes gött i vaderna. Vart omsprungen av Löparklubben
tre gånger. Fuck them.

Jag vill hemskt gärna vistas i skogen, men jag är inte
uppväxt med den miljön, och känner stort obehag.
Dock försöker jag vänja mig eftersom det är så skönt där.
Lugnt, tyst och svalt.
Man är inte exponerad på samma sätt som om i stan.

Det flyter på bra idag.
Började med att lyssna på PEPP-listan
på Spotify. Den med låtarna som jag kan lyssna 
på hur många gånger som helst utan att tröttna. 
Sedan kikade jag igenom min Inspirationsmapp
på datorn. Där samlar jag alla slags bilder som
gör mig glad, eller som jag hittar inspiration till.
Mest inredning och fina saker som jag vill ha :)















Kommentarer

Jenny, har du hört "Här kommer sommaren" med JustD? Tänker på dig varje gång! Ett klockrent samtal i början:



- Ja, nu kommer sommargästerna, de är som Egyptens gräshoppor.

- Jasså det säger du, du tycker inte om sommargäster du?

- Jo, nog tycker jag om dem, men nästan hela rasket är ju stockholmare och resten är ju egentligen bara skräp det också..

Nej, Balsam boys menar jag ju! Inte Just D...

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus