sextonde mars.

– Du är så len. Ditt ansikte, armar, överallt är så lent.
– Jo, men jag använder ju sådana där duschvantar.
– Jaha, är det därför?

Skriver ut de sista domsluten från tingsrätten
och stryker tröttheten ur ögonen.
Efter jobbet är det dags för afterwork med kollegorna.
Ska bli skönt att unna sig några glas vin och sedan
somna i renbäddade lakan.

Hade Kusinfjant på middag för några dagar sedan.
Vi åt hjortfilé och Västerbottenpaj, blåste sedan bort
under en promenad längs sjön.
Återupptog diskussioner som legat i dvala sedan sist vi sågs.
Och Kusinfjant visade glimmande ringen, och både jag och min
inofficiella respektive blev bröllopsbjudna i höst.


Och Anna har fått en dotter. Och David har fått en son.
Och i Lindas mage vibrerar det lilla livet som vi väntar så spänt på.
Måtte allt gå bra.


Och om nätterna drömmer jag om Vätternlandskap.
Om hur författarinnans hem skymtar vid strandkanten.
Om hur Drottning Omma reser sig över oss.
Om hur vi åker genom Uppgränna. De läskiga dockorna som fortfarande
står längs landsvägen för att varna biltrafikanter för lekande (levande?) barn.
Och det är du och jag, instängda i dina nya rum.
Runtomkring oss: aktiviteter som minner om det som är vi.

Kommentarer

Åh, älskade du, jag längtar så otroligt mycket tills du kommer hit! Jag tänker på det flera gånger om dagen, du kommer närmare och närmare hela tiden. Det kommer bli underbart.



Jag är också spänd på Lindas lilla unge, vad roligt för henne! Och grattis till din kusin också för förlovningen! :)

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus