tjugonionde maj.

Imorgon måndag befinner sig Erik Hamrén
på Råsunda för att träna den utagna EM-truppen
till matcherna mot Moldavien och Finland.

I fredags var han i Strömstad och sparkade
boll med fotbollsgymnasiets elever.
Från förbundskapten till ledare på gräsrotsnivå.
Hej kontrast!

Besöket i Strömstad var något av en hemlis,
eftersom Hamrén inte ville ha dit massmedia med
tanke på de väntande EM-matcherna.
Jag var den enda journalisten som fick vara
med under träningsmatchen på morgonen,
och senare under hans föreläsning på gymnasiet.
Bohusläningen och radion fick samsas om 20 minuter
med honom efteråt.

Det känns stort.
Jag har suttit intill Erik Hamrén på en scenkant i en aula,
dinglat med benen och skrattat tillsammans med honom. 
Samtidigt sitter stora sportjournalister runtom i Sverige
och suktar efter ett uttalande inför Moldavienmatchen nästa fredag.
Jag är förmodligen för naiv för att förstå att
det här var ett previlegium.







Jag märker vissa förbättringar i min kamerateknik.
Jag blir glad och tackar Linda för all hjälp och motivation.

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus