Hög luftfuktighet.

Smögenbron står som en dov silhuett i bakgrunden.
Den kompakta gråskalan av regn och moln
förminskar sikten, men förskingrar tankarna.
Jag vet att du går omkring i ditt vardagsrum,
i din vita t-shirt.
Kanske flimrar samma minnen förbi på din näthinna,
som på min.
Regnet bidrar till de höga oddsen.

Min mun smakar ogråtna tårar.
Jag är rädd att du ska se trasig ut.
Kom inte hit förrän du är perfekt igen.
Perfekt som när du tog min hand varenda kväll,
så fort vi kommit ut ur gatljuset.
Perfekt som när vi simmade ikapp under vattnet,
utan att röra vid varandra.

Dagen klär på sig skymningens ljusgråa kappa.
Regnet sköljer bort de senaste somrarnas smuts från fönsterrutor.
Hög luftfuktighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0