Förlorad, antar jag.

Du skulle vilja säga "imorgon tar jag
kvällståget tolv timmar norrut".
Meningen skulle ligga som en lättnad
i din mun. Du skulle vilja använda den
mot de som behövde höra den mest.

Och din syster,
kött och blod i grannlandet,
hör inte av sig.
Runt köksbordet pratar ni numer om år.
År av undran. År av förtvivlan.
Och han säger; att tids nog får vi säkert ett brev.
Tids nog är ett obefintligt begrepp.

Du kan bli pjäsförfattare.
Du har tänkt alla tänkbara scener.
Legat sömnlös och funderat på orsaker.
Utom den verkliga.
Den, där Logiken uteblir.
Sjukskriven på grund av avslitna blodsband.
"Har du syskon?"
"Ja, två systrar".
"Hur gamla är de?"
"Nej, vänta, jag sa fel. Jag har bara en syster".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0