Peter trivs bra nu.

Och medan jag knyter tygskorna kommer det röster från radion.
Peter Jöback berättar entusiastiskt att han äntligen känner
sig hemma i Huvudstaden och ett nytt lågtryck verkar dra in över
östra götaland. Och berätta inte mer, för jag vet redan.
Det är vatten på löven utanför och Hösten står i beredskap
att vältra sig över en. Omsluta en med gran, tall, väta.

Våra udda tekoppar står uppradade på hyllan.
Imorgon ska vi äta en bakad kaka och diskutera
de skrivna orden som vi lyckats pressa fast på vita ark.
Varje text får ta 25 minuter.

När de lediga dagarna tar över, kommer Elsa.
Och jag längtar efter hennes kramar, hennes röst, hennes ansikte.
Men jag känner mig maktlös. Och det är det värsta.

Kommentarer
Postat av: Emma

fint du.
och jag kom på ett ÄNNU bättre namn till din blogg; "Medan du sover skriker jag." Den du!

2007-09-18 @ 18:46:07
URL: http://egentligen.blogg.se
Postat av: MarQz

Äntligen hittat hit, till DIN blogg.

2007-09-29 @ 06:52:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0