tionde december.

Både en och två tankar skickar jag iväg idag,
trettio mil bort. Till min fina Francesca som fyller år.
Jag hoppas att du klarar dig bra utan obligatorisk
widdare och Berglin-bok. Paketet är fyllt med lite
annat smått och gott (framförallt goott!).

Idag har jag gått igenom Bilddagboken från
början till slut. Hur många bilder finns det på oss?
Hur många ger upphov till en undran om efterblivenhet?
Mycket av det vi gjort, sagt, upplevt, skrattat åt finns där,
och genom att bläddra genom dagarna minns jag dem
som det vore igår.

De här bilderna är bara en yttepyttedel av allt larvigt,
mysigt och typiskt som vi ägnat oss åt genom åren.


















Kommentarer

Hahahahahaha!!! Jag minns liksom inte alla dom här (rysliga) bilderna, eller jo jag minns dom nu men jag hade glömt bort (förträngt) dom innan. Eller ja, några var ju fina, men exempelvis (framför allt) chips-bilden borde det ju vara totalcensur på!! :D

Tack så mycket för paketet, och för det här också. Alla dessa dagar och alla dessa år- inte visste jag att det var livet som gick...

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus