tjugonionde april.

Klar för dagen. Strax väntar avfärd mot Väjern.
Ska bli fint, känns som om jag inte varit hemma
på jättelänge. Planerar en del loppisutflykter med
syster i helgen.

Igår hade vi årsmöte på tidningen.
Jag och Linda är ansvariga för personalklubben,
och hade bokat bord på en restaurang.
Därefter gick vi tillbaka till jobbet och dukade fram
frukt, praliner, kex, ost och vin åt alla.
Sedan vart det väldigt märkligt.
Efter en halvtimme verkade ingen stå ut längre,
utan bröt upp och lämnade kvar mig och Linda
med allting. Okej.
En skrattretande tillställning. Det märks så tydligt
att ingen här vill umgås utanför jobbet.
Kanske lika bra det. Vi hade roligare för oss själva.
Drack oss fulla, tryckte i oss svindyra chokladpraliner
och pratade om före detta manliga erfarenheter.

Idag har det mesta kretsat kring prins Williams bröllop.
Minns att när jag och min kusin var yngre, hade vi inga
planscher på artister och filmstjärnor.
Vi hade bilder på William istället. Jomensåatt.
Så trots negativ inställning till monarki, var det
viktigt att titta på honom idag.
Jag och Linda följde en del på tvn medan vi åt
middag på Kontoret.
Utöver bröllopet har vi även försökt att jobba lite, höhö.

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus