åttonde juni.

Ledigheten på sex långa dagar är över.
Det har varit fina stunder.
Timmar med näsan begravd i en av de bästa
böckerna, medan åskan dånat utanför.
Timmar då vi plockat liljekonvalj på hemliga stället
och sedan firat syster med jordgubbstårta.
Ida har töntat sig. Hundarna har hoppat upp
med tassarna mot knäna.
Vi har gått på nostalgiloppis och ätit färgglada strutkarameller.
Jag har köpt gamla sockerkaksformar och ett vaniljgult durkslag från Kockum.
Läst trevliga sms från en bror borta i Östergötland,
men framförallt undrat hur det går med Frannys dassbesök.
Jag har ätit middag hos en pojke som jag inte vet om
jag vill äta middag hos.
Tittat på svensk fotboll och sett världens bästa Kongo-Kim
sätta första målet.
Planterat prästkragar på kyrkogården, strykit handen över mjuk kattpäls.
Legat apatisk i sängen i två dagar bara för att jag haft möjlighet till det.











Kommentarer

På det stora hela haft det ganska bra, tycker jag det verkar som. :)

Joo tack för omtanken, jag lyckades på något sätt undvika att bli bajsnödig på hela helgen! Vilken bedrift! :D

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus