tjugofjärde maj.

Har nyss beställt födelsedagspresent
till min syster. En finfin tröja som hon
suktat efter, men aldrig fått tummen ur arslet
att själv köpa.
Öh, råkade naturligtvis själv unna mig lite saker.
Bland annat en t-shirt, men det berodde säkert
på att modellpojken som bar upp den ingick i priset...

Utomhus blåser det frisk kuling.
Erling undrade nyss om Kari försökte ta livet av
honom, då hon öppnade ett fönster.
"Lite tvärdrag har väl ingen dött av".
Men det är det säkert någon som gjort, någon gång.
Om det mojnar framåt kvällen planerar jag att
åka ut till terrängspåret och gå en långpromenad.
Mest för att löparskorna är så sköna att gå i.
Själva ansträngningen är mindre skön.

Resten av veckan väntar trevligheter.
Imorgon kväll ska jag och Linda förbi Kontoret
och lyssna på Plura som ger en spelning.
Gratis är gott.
Och på fredag ska jag träffa Erik Hamrén, förbundskaptenen
för herrarnas fotbollslandslag.
Jag fick välja mellan Hamrén och Plura.
Och Erik smäller trots att lite högre.
(Undrar om han kan vidarebefordra en hälsning till Kim Källström...?)


För övrigt: Idag fyller Bob Dylan 70 år.
Jag hyllningslyssnar på hans i särklass bästa låt; Like a rolling stone.



Kommentarer

Om det var någon av dem som ingick kunde du väl bjudit på lite mer än bara deras magar?

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus