tredje augusti.

Klockan har passerat midnatt
och jag sitter fortfarande uppe.
Suger i mig helgkänslan.
Dricker te, äter en knäckemacka.
 
Har haft på Karlavagnen
och nu lyssnar jag på Vaken.
Tycker så mycket om nattradio.
En känsla av att vara en utav få
som är vaken. 
Kvällens diskussionsämne i Karlavagnen var barn.
Viljan att skaffa barn och viljan att låta bli.
Jag har tänkt både en och två gånger,
och jag kommer alltid fram till samma svar.
 
Nu spelar de Jakob Hellman på radion.
"Har du fått andra himlar i ögonen?
När du får mej vart du vill med de vanliga blå.
Kom med och lägg dej i gräset under mej och blöt ner kläderna."
 
Nu har jag skrivit klart ett svårt brev, men jag tror att det kommer
att komma något gott ur det.

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus