fjortonde april.

Hej stress! Du är som vanligt ovälkommen.

Jag har tusen saker att göra,
men så blir det när man är ledig imorgon,
då får man sitta och skriva hela kvällen idag istället.
Har bryggt en kanna kaffe och ska strax gå över till
Konsum och köpa frukt och chokela.

Sitter och skriver om problematiken
kring nedskräpningen längs Bohuskusten.
För att få ihop fakta till en artikel har jag
idag gjort sex olika telefonintervjuer.
Egentligen känns det inte som att man får något
gjort så länge man inte har det på papper.
Att ringa runt känns ibland bara som dötid, trots att det
inte är så. Oftast är det mer jobb med en artikel än jag
tror från början.

I eftermiddag blev det i alla fall ett trevligt avbrott
när jag hade ett möte med en tjej som föreläser om
feminism och härskartekniker på tex arbetsplatser.
Otroligt intressant. Tyvärr hann jag inte gå på själva
föreläsningen. Surt.

Valborg om två veckor. Jag har tagit kompledigt en extra dag.
Franny kommer hit och dricker appletinis och gör mig
levande för en stund. Finfint. Picknick på Korpeberget med
utsikt över stan. Det kan vara nåt. Här har vi definitivt
något att gå på.

Åker hem en sväng imorgon. Närmare bestämt
raka vägen till Syster för att se första finalmatchen
mellan DIF och HV71. Kul att titta med någon som är
lika inbiten som jag.
Hoppas bara att man efteråt kan säga
"Åh, en sådan härlig dag, gamla fina Djurgårn vann".

Nu kom Åke in efter att ha varit på handboll.
Jag fick en kram och så sa han att jag var duktig.
Det var välbehövligt. Sånt kan göra att man orkar lite till fast man är trött.

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus