nionde april.

Soldagarna rinner iväg.
Idag har jag skrivit med fönstret öppet och måsljud utanför.
Skrivit flera artiklar till rytmen av det som kallas flyt.
Haft Sambassadeur på låg volym och elektroniska samtal med Sörängs-Oskar. 
Unnat mig en Sarah Bernard-biskvie efter gårdagens vinst mot Linköping.
Alltid oavsett. För evigt Djurgården. 
Ett steg närmare SM-guld.
Och Oskar föreslår huvudstadsresa till gemensam match.
Och är det något mina kompdagar ska läggas på, så är det det.

Nu ska jag strax åka hem till Väjern och klappa katten
och leka med Kusinfjant någon av dagarna. 
Den här veckan har varit kort.
Studiebesök på TTELA (Trollhättans Tidning & Elfsborgs Läns Allehanda)
på tisdagen. Information om det nya redaktionssystemet vi ska gå över till.
Intensivt jobb resten av veckan, bland annat ett möte med infrastrukturministern,
samt en annan partimänniska (som är väldigt klapp).

Påsken blev fin i all sin stillsamhet. Middag och påskefyr med de närmaste.
Förlåt Anna för att vi inte sågs, men som vanligt sov jag bort övrig tid.
(Jag är inte anpassad för ett socialt privatliv, jag är för trött för sådant.)

Nu har jag klickat hem ett tiotal böcker från AdLibris.
Materiell lycka när den är som bäst.
Fredrik Lindström, Jonas Karlsson, Anneli Jordahl, Maja Lundgren m.fl.
Och en bok om att duka tjusigt. Sånt gillar jag. Ska bara skaffa ett bord först.

Snart Valborg. Snart min älskade Franny.

Nu tar jag helg. Ha-det-bra-hej.

Kommentarer

  • Anna
  • 2010-04-14

Jag Anna? Honestly, jag har fan aldrig åkt så mycket buss och tåg som i påsk. Jag hann med Göteborg, Uddevalla, Trollhättan, Uddevalla, Grebbestad, Lysekil, Göteborg, Lyse och tillslut Göteborg igen, om jag inte glömde något ställe där i farten. Jag är som du vet inte så rolig i sönderstressat skick så ha inte dåligt samvete för det. Jag är ju i Uddevalla hela sommaren. Ja, jag VET. Du ska få höra historien live.

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus