sjuttonde april.

Det står just nu 3-3 mellan Djurgården och HV71.
Förlängning väntar, och jag har bitit ner alla naglar till grunden.
Hemmamatch för jönköpingsbönderna, och trots en ytterst
liten skara DIF:are på plats, så är det vi som hörs.
Det är våra sånger, våra ramsor som hörs från tv:n.
Det är så det ska vara.

Jobbar helg. Har varit på Öppet Hus på Grebbestads fhsk.
Och jag pratade med en pojke som gick möbelsnickeri.
Han hade converse och rätt häng på jeansen.
Det räcker så. Det behövs inte mer för min del.
Och efter intervjun satt vi kvar och pratade om
den speciella folkhögskolekänslan, och att man inte
riktigt kan förmedla den till någon utomstående.
Fina samtal.

Igår var jag på en mässa för branschfolk inom
bygg, fastighet, skogsbruk, entreprenad mm.
Magnus Samuelsson var där och pratade om
förändring och visade samtidigt lite hederlig armbrytning.
Magnus fick skriva en autograf åt mig som Ida ska få.
Ät mer gröt! stod det på den, haha.

Joakim, en av mässans arrangörer tillsammans med Magnus Samuelsson.
För egen del går Joakim helt klart under benämningen tillmötesgående.

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus