andra december.

Ledig imorgon.
Jag sitter och skriver på en inköpslista inför helgen.
Jag och syster ska baka och göra en del julgodis.
Har även en tanke om frostad frukt samt skriva klart julkorten.
Vi får se hur hög ambitionsnivån är när helgen väl kommer...

Fick ett vykort häromdagen, från Twin Peaks. Väldigt trevligt,
men lite naivt av "Mrs Cooper" att tro att Dale endast ligger runt
med sheriffen. Dale har en tendens att även besöka Strömstad...
Kortet var dock fint, men frågan är om inte pappas medföljande hälsning
var snäppet vassare...

Veckan har varit blandad. Många trevliga jobb, men stämningen
blir förpestad när nyhetschefen sitter som ett köttberg och suckar
över att det är "så jävla jobbigt att göra en tidning".
Vilket jag kan förstå om man haft den posten i över 40 år.
Men hej, vad sägs om förtidspension, surgubbe!


Veckan har gått åt till julpyntande (nu kan jag stå ut ytterligare
ett tag i mitt inackorderingsrum), glögg, flams med Linda och vår hustomte.
Jag har varit på adventskonsert, på biblioteket för att lyssna på en ny
tjänst för dyslektiker, varit på invigning av stenkonst, samt på ett föredrag
om ekologisk närodlad mat.

Veckans bästa har utan tvekan varit Fokus-intervjun med Michael,
chefen för Strömstads Badanstalt. De flesta man intervjuer är trevliga,
men vissa är outstanding, vissa blir mer som vänner.
Michael är en sådan. Det är som Annika Norlin sjunger: "Du är inte så fin, men det
är nåt med dig".
Det blev ett jättebra samtal. Han berättade om sin mamma, som han förlorade
som tioåring efter att hon drabbats av en hjärnblödning. Vid sådana tillfällen
brukar jag stålsätta mig och sitta tyst, men nu rann allt ur mig. Jag berättade
precis som det var. Och efteråt grät vi båda. En väldigt märklig situation,
men på något sätt ett starkt minne att dela.











Kommentarer

  • Mrs. Cooper
  • 2010-12-03

Jaaamen tack, äntligen bild på Maaaeeeiiichael! För jag antar att det är han på bilden med mannen som står vid stenen? Mähähä, jag är ju för jävla rolig. Men det låter som ni hade en väldigt vacker stund tillsammans, helt enkelt. By the way tycker jag att du ska gå fram till surgubben, dänga en 10000kronorskamera eller nåt i skrivbordet och skrika "gubbjävel!" Hejdå.

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus