sextonde februari.

Snart ska jag till Strömstads Pastorat och prata med kyrkoherden
om vigslar, eftersom tidningen ska ha ett bröllopstema i torsdagsnumret.
Jag håller god min, fastän jag tycker att det är slöseri med utrymme och enbart larv.
Senare i sommar ska Bohusläningen ha en bilaga kring kronprinsessbröllopet.
Jag hoppas att vi slipper det. Kan tänkas att det säljer lösnummer, men
någonstans får gränsen för strunt gå. 

Det blev en lång dag igår. Jag åkte från Väjern mot Strömstad 06.30,
och jobbade fram till 21-snåret. Var på Kommunfullmäktige i Tanum på kvällen.
De flesta äldre herrarna hade inget att säga förutom att de höll med
föregående talare. Ärendena betades av i relativt rask takt, för att vara fullmäktige.

I bilen hem. Och en försiktig gråt vandrar snirkligt nerför kinderna.
Stjärnklart ovanför.
Mitt salt göms undan på tidningsbilens säte. 
Tidigare på dagen läste jag kommentaren. 
Och jag har också anteckningar från den tiden.
Ganska många anteckningar. För det var en hyfsat förvirrad tid.
Timmar som behövde skrivas ner för att jag i framtiden
inte skulle tro att det som hänt var för bra för att vara sant.
Men ibland tror jag det ändå. 

Jag lyssnar på Lasse. Det är en sådan period nu.
Fribiljett mot himlen. Han sätter ord på tillståndet.
Inatt så drömde jag om dig,
och det väckte gamla minnen.

Minnen om fönstersmygen.

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus