sextonde juni.

Har nyss kommit innanför dörren till redaktionen.
Har varit ute vid stans största badstrand för att 
"ta pulsen på tidiga semesterfirare" (hej nyhetstorka!).
Det var ingen vidare puls; förälralediga mammor och
pensionärer (året runt-semesterfirare).
Och att trampa runt i sand med ballerinaskor och
strumpbyxor (jag vägrar blotta soma och bli bländad av mig själv)
var ingen höjdare.

Har känt mig väldigt trött hela dagen, men börjar piggna till.
Ska baka en jordgubbspaj när jag kommer hem, samt se
andra halvlek av Spanien-Schweiz. Åh, fina fotbollen!
Det grämer mig att jag varje dag missar två av tre matcher. 

Var hemma en sväng igår. Ida slutade skolan och det var
avslutning i Folkets Park. Alla klasser sjöng så fint och jag blev
varm i hjärtat. Kaffe och tårta efteråt. Sedan hem för att se
Brasilien-Nordkorea med pappa.
Somnade med Nils in till kinden.

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus