trettonde juni.

Jippie! Jag jobbar ensam på tidningen och har för
första gången helt själv lyckats lägga upp två artiklar
på webben. En notis samt ett längre jobb med lite bilder.
Det blev fint och ser precis ut som det ska.
För den som vill se: stnb.se

Det har varit en del roliga jobb i helgen.
Tvära kast om man så vill. I fredags var jag med
när en ny etapp av E6 öppnade. Jag fick vara med
NCC-gubbarna när de flyttade koner och lade
om körriktningen. Sedan fick jag provåka vägen först, haha.
Senare på kvällen var det en annan typ av bilåkning.
En handikappförening i stan hade sin årliga cruising i
tjusiga amerikanare. Jag fick åka med genom stan,
och vi spelade Rolandz på hög volym.
Verkligen ett jobb med stora kontraster...

Igår var jag på en släktträff på ett stort gods, där det var
riksgrevar inblandade. Släkten gick tillbaka till medeltiden,
och jag vet inte riktigt hur jag ska få ihop det här i skrift.
Jag har redan glömt hälften. Kan bli spännande.
Godsägaren visade runt och försökte låta ödmjuk när
han skröt om sina marker, sitt jordbruk och sin egen
golfbana med 1 000 medlemmar. Och när han med beundran
i rösten berättade hur fint "polacken" målat ladugården
och verkstaden hördes ett "Åhh, ja verkligen" bland
den samlade släkten. I min egen mun växte förakt. 

Nu längtar jag hem till all underbar fotboll.
Tänk att VM äntligen har dragit igång.
Ikväll Tyskland-Australien. Jag hoppas självklart på det förstnämnda. 

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus