fjärde mars.

Fortfarande kvar på redaktionen.
De andra gick för några timmar sedan,
men jag och Linda är kvar och härjar fritt.
Vi har röjt ur hennes skrivarrum och jag har
planerat lite hur jag ska ha det när jag flyttar
in i Karis nuvarande bås.
Då blir det till att hänga upp stora fina tavlan
med Håkan Hellström på väggen.

I tisdags var jag ute på "bygdereportage" i Fjällbacka.
Det var vår i vädret och i hamnen ute på isen hade någon
tillverkat ett masonitisbjörn á la rondellhund.
I Grebbestad har någon byggt en igloo och fyra pingviner
i samma stil. Kul idé.
Det var otroligt härligt att tillbringa hela dagen ute.
Jag slank in på olika ställen och såg vad som försigick där,
var bland annat på Stora Hotellet där det spökar.
Än en gång; tyvärr, jag kände inte av något själv.

Förra veckan skickade jag in stipendieansökningarna
till Strand och Ellen Keys stiftelse.
Nästa morgon hörde Emma av sig och berättade
att det brevet hade hon minsann stått på Posten i Nässjö
och sorterat. Haha, gött, då vet jag att kommit fram i tid.
Emma är ju en fena på...lite av varje ;)

Snart ska jag och Linda gå och handla lite middagsmat.
Lurar på vad jag vill ha. Allt flyter på rätt bra.
Och nästa vecka kommer Franny och Raffe.
Jag kan knappt bärga mig. Tussarna.

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus