nittonde maj.

Sista anmälningsdag till en återträff med min gamla
högstadieklass och resten av niorna det året,
gick ut för någon vecka sedan. Åhh nej, och jag som
"glömde bort" att anmäla mig. Jag får helt enkelt använda mig
av det sms-svar som min vän Anna var så snäll och författade:

"Hjärtligt tack för inbjudan till att fira tioårsdagen av vårt
farväl till Sotenässkolan. Jag hade hemskt gärna hedrat er lilla
tillställning med min närvaro, men har svårt att komma loss från
mitt arbete som chefshjärnkirurg för Läkare utan Gränser.
Hoppas att ni kan ha en hyfsat trevlig kväll även utan mig."
 

Okej. Det är ju naivt att fortfarande tro ont om alla.
Det var ju tio(!) år sedan vi sågs senast. Jag har förändrats,
säkerligen har de också gjort det.
Men det finns liksom ändå ingen anledning att gå dit
bara för att "höra vad alla gör nu för tiden". Jag känner absolut
inget behov av att veta sådant. Det är ett avslutat kapitel.
De barndomsvänner från låg- mellan- och högstadiet som jag vill
ha kontakt med, har jag kontakt med. Resten intresserar mig inte.

Har även fått en inbjudan till Ljungskile folkhögskola.
Journalistlinjen firar 25-årsjubileum i år, och den tidens alla
elever är inbjudna till en stor middag med journalistiska föreläsningar
och seminarier.
Now we're talkning. Den tillställningen ämnar jag gå på.
Där finns det en markant skillnad mellan de båda återträffarna;
på den senare kan jag bredda min samhälls- och yrkeskunskap,
vilket väl alltid borde vara en drivkraft hos människor. 

Nu ska jag strax cykla hemåt och äta middag innan det är dags
att ringa vd:n för Tanums Hamn och Turism, och fråga hur deras
hamnar är anpassade för människor med funktionshinder.

Fotboll igår. Svenska Cupen. LSK mötte Djurgården i Ljungskile.
Förlust med 2-0. Pinsamt att få stryk av ett lag i Superettan.

På fredag är jag ledig, finfint. Ska på linskontroll i Uddevalla,
samt till Emilia för återbesök av naglarna. Till Emma kan
meddelas att mina tummar aldrig varit tjusigare :)

Kommentarer

Åh. Sötnos. Jag är glad att du har annat att äta nuförtiden än dina tummar. Det där tidningsjobbet måste vara välbetalt då du har råd att köpa annan mat :)

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus