sjätte maj.

Det är jämngrått över stan idag.
Det har varit jämngrått över mig sedan du åkte.

Jag vattnar mina växter och skriver det jag ska skriva.
Men det räcker ändå inte.
Det blir en annan ton, ett annat ljus när vi är två om det.

Min långledighet var fin.
Franny var här i fem dagar och höll mig ovanför ytan.
Och Linda frågade vad vi skulle göra.
Men det här med att göra. All aktivitetshysteri går mig på nerverna.
Vi är inte såna som gör.
Vi sträckte oss till frukost på Korpeberget,
en lång båttur till Kosteröarna, vin på Göstastes
och brasa och fackelrodd på Valborg.
Allt annat handlar alltid om att ta igen sömn, prat och varandra.
Det räcker så.
(och att ligga bredvid och prata om hur tydligt det
märks att Kronborg och Gryt är håmå)

Franny var på intervju för ett caféjobb på Kaffekompaniet.
Och fick det.
Jag ser fram emot hon, jag och Bohuslän i tre månader.

- - -

Någon här frågade om jag inte skulle blogga på tidningens
hemsida, eller åtminstone länka därifrån till den här bloggen.
Men nej, det ska jag inte.
Det måste finnas en tydlig gräns mellan fria och ofria ord.

En liten hälsning till Anna F och Anna H;
tack för fina, kloka och roliga brev. De gör min dag.
Jag jobbar på att ta mig i kragen. 

Kommentarer

Äh, det är lugnt, bara du lovar att signalera om du inte vill ha fler brev.

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus