tjugotredje juni.

Har precis pratat i telefonen med
en kille från något filmbolag.
På måndag ska jag följa med ett team
ut till Koster, där de ska spela in en novellfilm.
Jag läser i manuset och känner att jag inte är
helt hundra på att jag vill följa med.
"The Getaway Reservoir Bitches är en fartfylld,
actionspäckad story om fyra sexiga hårdkokta brudar,
som efter ett stort juvelrån flyr till sommarparadiset Koster".
Jag ger mig fan på att det manliga filmteamet har slängt
in några flatscener där de "hårdkokta brudarna" badar
i våta genomskinliga t-shirts.
Jag har fördomar så att det stänker om det.

Igår kväll åkte jag och R. in till Halden,
och gick på en konsert i 60-talets anda.
Helt fantastiskt bra var det.
Och ovan huvudet på oss lyste den mäktiga
Fredrikstens fästning från sin bergstopp.
Och i bilen på hemvägen, när allt var mörkt
och utomlandets gula mittränder gled över till vitt,
ville han lyssna på Annika Norlin.

Idag jobbar vi bara fram till lunch,
och sedan ska vi på utflykt. Blir middag,
därefter stadsvandring och sedan minigolf.
Jag har aldrig spelat minigolf utan att fuska.
Ska bli intressant att se exakt hur mycket jag suger,
eftersom jag aldrig kunnat varken kasta, slå eller sparka rakt. 
Egentligen skulle vi åkt på en båttur till någon
av holmarna, men då var det en (guess who) som vägrade.
Motvalls kärring, som vi säger hemma.

Midsommar imorgon.
Min uppgift hittills är att baka den där limetårtan.
Åh gud, den kan vara tidernas godaste kaka.

Hej med er.


Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus