tjugofjärde mars.

Jag känner mig nöjd.
Det är ganska sällan det händer,
men idag känner jag mig nöjd.
Nöjd över att jag slet som en dåre
med invecklade texter om kommunrevision
och politiskt maktspel under gårdagen.
För idag fick jag redigt med cred.
Telefonsamtal om att jag är en modig journalist
som skriver bra.
"Er konkurrent valde ju bara att referera till
fullmäktiges möte, men du ringde runt till alla
och gick till botten med vad som låg bakom.
Jag tror att kommunledningen sätter kaffet i
vrångstrupen när de läser dagens tidning".
Sådär sa en person som ringde mig idag.


Jag tar absolut åt mig. Jag blir mallig
och stolt över mig själv. Man är sin egen lyckas
smed och då har man inte råd med något jante-tänk
om att äsch, det där var väl inget.


Förut skulle jag redigera lite bilder.
Fick se ett obehagligt urklipp som någon spontanlagt
vid datorn. Vart våldsamt upprörd och blev tvungen att
släppa in frisk luft genom fönstret och lyssna på
Suburban Kids With Biblical Names.

Nu ska jag dricka kaffe och plåga mig igenom
handlingar från barn- och utbildningsnämnden.
Efter jobbet blir det middag med Linda och Marie,
och sedan ska vi titta på den där Lingonfilmen
med Glada Hudik-gänget.
Helkroppsklapp på Sverrir Gudnason.


Stökigt.

Kommentarer

Hej!

Saknar dig också Jenny:)

Har precis skrivit ett brev till dig som är färdigt att postas. Saknar bara din adress. Kan du sms:a den? Kram!

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus