sjätte maj.

Får jag träffa dig ikväll?
Jag har ingen anledning till det.
Tänkte först gå runt det, tänkte råka springa på dig.

Men nu är det bara så, att jag orkar inte göra så
Antingen vill du träffa mig, eller så vill du det inte.

Vill du det inte så går jag nog hel ut ur det.
När man var liten föll man jämt, men ska det vara så jävla hemskt?
Så fastän du kanske säger ja bara för att vara snäll,
får jag träffa dig ikväll?

Får jag - Säkert!

- - -

Jag pratade med R. igår.
Vissa saker händer bara.
Trots att man går runt med skyddshölje omkring sig.
Han frågade om vi skulle ses. Om jag ville det.
Han saknade sa han, och citerade ur Får jag.
Det är svårt att distansera sig från någon som
uttrycker sig genom Annika Norlin-sånger.

Jag sitter i soffan. Jag ligger raklång på sängen.
Jag går och klipper mig. Jag försöker läsa en bok.
Jag sover en stund. Jag äter en bit mat.
Jag vattnar mina tulpaner. Jag försöker läsa lite till.

Till slut säger jag ja.
Och hoppas att något har förändrats.

Kommentarer

Vilket jävla trick att sätta igång och citera Annika sådär.

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus