sjunde maj.

Idag vill inte den där känslan riktigt infinna sig.
Jag blundar och blinkar bort lillgråten.
Kanske har jag börjat ta dig för given.
Redan efter ett halvår.

Utanför fönstret hörs någon spika.
Igår satte jag ihop en piedestal från Ikea.
Nu vill jag ha en till eftersom den stod så fint
på två ställen i lägenheten.
Det är så mycket jag vill ha.
Sedan slås jag av insikten vad blir bättre av det?

Jag ser på dig. Tvärsöver bordet på lunchen.
Tänker på hur glad jag blir av dig, hur bra du är för mig.
Hur enkelt allting är.

Om några timmar är det kommunfullmäktige.
Jag brukar tycka om att åka dit.
Men just ikväll orkar jag inte.
Jag vill bara ligga under täcket.
Dricka te och ögna bokstäverna i en bok.

Varför skriver du inte alla de där breven? undrar du.
Ja, det undrar jag också. Jag har dåligt samvete.
Jag vill, men orkar inte.
Då måste jag utvärdera mitt eget liv,
och just nu finns ingen kraft till det.

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus