tjugoandre maj.

Nyss hemma och åt lunch.
Höll på att stryka med i värmen.
Över 20 grader är inte okej.
Där står jag och Franny enade mot världen.

Vilken fin långhelg det blev.
Det kändes som om den aldrig tog slut,
som om vi för en gångs skull hann med så mycket.

Först hemma hos pappa. Kvalitetstid och hembakt
tillsammans med syster och systerdotter.
Utflykt till Grebbestad med R.
Vi gick på loppis och i antikaffärer. Åt bakelser på kondis.
Köpte med oss grillmat hem.
Han solade på balkongen utan tröja.
Och är förmodligen mycket mer tjenis med mina grannar
än vad jag någonsin kommer att bli.

Och för första gången på länge satt vi uppe en hel natt.
Svepte några vinare och pratade i munnen.
Skönt att hela tiden upptäcka nya saker om och med varandra.
Ett enkelt sätt att hålla slentrianen borta.
När ljuset sipprade in genom persiennen,
och fåglarna började prata somnade vi.
Utmattade.

Igår åkte vi på en liten utflykt, ut mot öarna.
Hamnade vid en brygga under bron till Tjärnö.
Räknade döda småkrabbor längs strandkanten.
Jag berättade hur man håller dem för att de inte ska
kunna nypas, och hur man ser skillnad på han- och honkrabbor.
Han berättade om vilket mete som fungerar bäst vid insjöfiske
av främst gädda och abborre.
Olika barndomar går hand i hand.

Och om kvällarna läser jag Frannys bok med stort behåll.
Välskriven och vacker. Melankolisk.
Niklas tycker jag mycket om. Agnes tål jag inte.

Imorgon kommer Linda på sedvanlig onsdagsmiddag.
Kyckling och lavendelkaka tror jag att det får bli.

Kommentarer

Mjaaaah, gränna-lavendel månne tro? :D

Jag är så lycklig över att du läser boken, det betyder så otroligt mycket för mig! <3

Och så är jag lycklig över hur bra du och R verkar ha det tillsammans, jag önskar dig allt gott med honom!



kärlek.

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus