Första advent.

Första advent idag. Här har vi tänt det första ljuset och
haft en riktig mysdag. Till frukost bakade jag ett vörtbröd med lingon,
och senare blev det hemgjord tomtegröt. Det hör advent till, tycker jag.
 
Tillbringade större delen av helgen i finaste Göteborg.
På fredagskvällen var vi på Konserthuset och såg Melissa Horn.
Jag satt mest tillbakalutad i min fåtölj, blundade och njöt av henne vars
sånger hjälpt mig många gånger.
Sedan promenerade vi hem längs Avenyn och checkade in på vårt hotell.
Jag sover ofta på vandrarhem om jag reser någonstans, så det kändes
himla lyxigt att få krypa ner i nybäddad säng.
Morgonen efteråt hängde vi på låset till hotellfrukosten, satt länge och åt
massa gott och pratade innan vi gick tillbaka upp på rummet och somnade om.
 
Lördagen spenderades i stan med lite shopping. Besökte bland annat
ett måste för mig; Te- och kaffemagasinet på Korsgatan där jag köpte
glöggte och smaksatt kaffe av wienernougat.
Sedan promenerade vi bort till Liseberg och julmarknaden.
 
En väldigt fin helg. Längtar redan till nästa.
 
 

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus