åttonde juli.

Ny vecka på jobbet efter en finfin helg.
Det goda livet började redan i torsdags
då jag tillbringade kvällen på Sydkoster
för att bevaka Eldkvarns spelning.
En Plura i högform och med tröja på sig för
ovanlighetens skull.
 
När lördagen kom jag tog jag tåget
till storstaden. Mötte upp finaste Viktoria
i närheten av avenyn. Satt på hennes balkong
hela dagen. Drack kaffe, åt middag, pratade.
Om allting nödvändigt. Onda saker och glada saker.
Tittade på skor, böcker och för dyra dräkter.
Drog med fingertopparna längs gamla strukturer.
Ett vackert 30-talshus med gamla dörrknoppar och fiskbensparkett.
 
Och det var så nödvändigt.
När jag promenerade från kungsport och vidare
till centralen kändes allting mycket lättare.
 
Söndagen kom med spontanutflykt till en loppis.
Och sedan köpte jag och R. varsin pizza som vi
åt i solnedgången mot en sjöbodsvägg.
 
 

Kommentarer

  • Jenny B
  • 2013-07-09

Du verkar, märkligt nog, ha det lika bra som jag, fastän jag har semester!

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus